יום חמישי, 10 בפברואר 2011

ציוד למאפייה


מאפייה הינו בית ממכר למאפים. האופה עובד בבית מלאכה הנקרא בעברית מאפייה. פעולת האפייה הינה פעילות עתיקת יומין אותה החלו בארץ מצריים בשנת שמונת אלפים לפני הספירה. מקצוע עתיק זה קיים גם בימינו. אופי לחמים עוסקים בזאת כשכירים וכבעלי עסק משלהם. ציוד למאפיות היום הינו תעשייה המגלגלת עשרות מיליוני שקלים מדי שנה, אך בעבר הציוד היה טאבון או תנור אבנים. חנויות רבות היום משלבות בית קפה יחד עם מאפייה או קונדיטוריה. 
המקצוע ודיני העבודה
כשמדובר בעסק מסחרי של מאפייה גדולה, ישנם אופים שעוסקים בהשגחה על תהליך העבודה של המכונות והתנורים. כיום ציוד למאפיות הינו חשוב מבעבר. בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה חדשה בה רשת ארציות של מאפיות מספקת שירותים לכל רחבי הארץ. שנות החמישים הביאו לעולם את 'חוק האפייה הלילית' שנחקק בעקבות אמנה כלל עולמית ואסר על אפייה מסחרית החל מהשעה עשר בלילה. הנימוק היה שאורח החיים של הפועל נפגע באופן משמעותי. לאחר שנמצא שלא ניתן להקפיד על אכיפת החוק החדש, והוא בוטל בשנת 1998.
ההבדל בין אופה וקונדיטור
בעוד מאפיות מתמחות בייצור של לחם מסוג מסוים, קונדיטוריה היא ענף בתחום הקולינריה בה אופים דברי מתיקה כמו עוגות ועוגיות. אחד מכללי האצבע המרכזיים הוא שהאופה יכול להגיש חלק מחומרי הגלם כמו שהם, בעוד בקונדיטור הוא אינו יכול אלא רק לאחר מספר תהליכים. התוספות הנפוצות בתחום המגדנאות הן קרמים, פודינג, שוקולד, גלידה, סוגר, מוס, ריבה, פירות יער ועוד רבים ומתוקים. הציוד בו נעשה שימוש הינו מיוחד ושונה מתחום הציוד למאפיות, שכן דורש אפייה עדינה יותר. אפשר להשיג מאפים רבים בספא. כמו למשל במרכזי ספא ובריאות ברחבי הארץ.
גישות שונות למקצוע
'המגדנאות האירופאית' החלה בצרפת, ולעומתה 'המגדנאות המזרחית' החלה בעיקר באסיה. שתי הגישות שונות בתכלית האחת מן השנייה במספר עיקרים. הקונדיטוריה הישראלית החלה להתפתח רק עם העלייה לארץ לפני קום המדינה. הגאווה הישראלית היא שקונדיטורים רבים הצליחו לייצר מנות על בסיס 'פרווה' שאינן נופלות מטעמן מן המנות שעל בסיס חלבי המוכר והידוע. הליך השימוש בחומרים כמו ג'לטין צמחי וסוכרזית, כמו גם אבקת חלב, שינו את הדרישה לשימוש בציוד למאפיות ולקונדיטוריות.
המאפיות החדשות
אנו עדים יותר ויותר למאפיות גדולות בעלות ציוד למאפיות רב. מכשירים חדשים ומודרניים מאפשרים שימוש בחומרים שנחשבו בעבר לבעייתיים. כיום ניתן ליצור מאפים במרקמים ובטקסטורות שונות בהתאם לצורך. מאפיות רבות מסוגלות להציע ללקוחות מגוון פתרונות לכל סוגי המוצרים שיחשקו בהם. בחנות אחת אפשר לרכוש מגוון רחב של מאפים מכול הסוגים כמו עוגה, עוגיות, קרואסונים, בורקסים, לחמניות, לחמים, פיתות, באגטים ועוד. כמו כן, אפשר לרכוש גם מוצרים משלימים כמו מוצרי קפה, מפיות ואפילו בלונים. הקפיצה הרבה בתחום הקונדיטוריות והמאפיות היא פרי התפתחות של תרבות ציוד למאפיות


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה